Een Blik Chinezen

8 september 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

good morning Belgium!

Vandaag verlieten we de koude oorden van Utah en trokken we de staatsgrens van Arizona over! In het Navajo gebied (grootste stam Indianen) bezochten we de Antelope canyon. We waren hier veel te vroeg ter plaatste t.o.v onze reservatie en vroegen of we een trip vroeger mochten. Wat geen probleem is (zolang je reservatie hebr). In Amerika kan je echt alles gedaan krijgen als je gewoon praat met de mensen! We konden op de trip maar werden gepropt op een jeep Chinezen met gelukkig nog 2 Amerikanen. Als ansjovisjes in een blik zaten we op de 4x4 die raasde in de desert! One hell of a bumpy ride indeed!

Eens aangekomen bleek al heel snel dat de Chinezen geen Engels konden, enkel een woordjes "yes" and "solly" (geen vooroordeel, het was echt zo). De gids was een Navajo en tevens fototoestel expert. Volgens mij hebben die allemaal een diploma in de fotografie, ze wisten perfect voor elk model gsm/fototoestel welke instellingen je moest ingeven en hoe je foto's van bepaalde rotsen moest trekken.

Zoas we op reizen in het verleden merkten zijn Chinese toeristen geen pretje. Ongegeneerd wurmen ze zich tussen iedereen door, stampen ze hun ellebogen in je zij om je opzij te duwen zonder boe of ba om dan voor je te stoppen en de weg te blokkeren. En het stereotype om van alles duust foto's te trekken klopt dus echt hé. Alle 8 met fototoestel; unstoppable. Nog een geluk dat ze geen paparazzi zijn, dat zouden ze goed doen.

De gids raakte al snel geïrriteerd. "Chinese tourists are the worst.", "I do not know why I am even telling the story, they are not listening!", *heavy sighs*, *eye rolls*. Ze liepen ook constant weg van de gids en luisterden dus gewoon niet! Heel onrespectvol gedrag Ook mij werd het even te veel. Lara bleef er vrij rustig bij. Toch is het het bezoeken waard! We hebben geen lichtstralen gezien maar toch zeker de moeite waard! (Zie foto's)

Daarna trokken we naar Horse shoe Bend. Een korte wandeling bracht ons naar een prachtig zicht. Geen enkele foto kan jullie tonen hoe impressive de view is. Het is simpel weg fantastisch. Zo groot! Ongeloofelijk! (Ps: Trump would love this #geen gezever)

We zitten nu in Grand Canyon, op de rit er naar toe kregen we al een sneak peak en dat zag er al zo prachtig uit!Morgen hiken we er kort door! Ik kijk er al naar uit!
Tijdens het rijden zien we heel vaak Hollandse vlaggen! Iemand enig idee waarom? Zijn er hier nu werkelijk overal Nederlanders of heeft het te maken met iets anders?

Ps: lekkere hamburger gegeten tussen de locals. Florida ziet er niet goed uit :(. We houden het in de gaten!!

Kilometers: veel? Weer een 400 tal

Temperatuur:30

Melkflessen: begint te komen bij mij. Lara iets minder bleek

1. Sophie:
    9 september 2017
    Ik,vermoed dat die Nederlandse vlaggen er hangen uit solidariteit voor de slachtoffers en alle gevolgen van die orkaan Irma op het Nederlandse eiland Sint Maarten
  2. Lara:
    9 september 2017
    Ahja dat zou wel eens kunnen! Viel echt op al die vlaggen 😊