Bryce Canyon

7 september 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Goeie morgeeeen!

Vandaag lekker kunnen uitslapen en eens niet gereden! We slapen op zo'n 3 mijl van het park en konden meteen op een free shuttle springen! Al snel stonden we op de top van de 'canyon' (Bryce is blijkbaar geen canyon omdat er ook erosie is door ijs) na een  rit door het bos. Ik (Evelynn) wist eigenlijk niet goed wat we gingen zien en dacht dat we weer in het thema bossen zaten. Op de top (amfitheather) werd het al snel duidelijk. Uit het niets kwam er een grillig gevormde rotsformatie tevoorschijn (foto's!).

Iets typisch aan hikers is hun oprechte vriendelijkheid en liefde voor small talk. Al gauw hadden we te maken met 2 Canadezen die aan een vruchtenloze flirt poging begonnen. Impressive small talk en poker face hadden ze wel moet ik toegeven... Ze hadden het door dat we van België waren! Dat merkten ze aan ons Frans accent xD. ..

We lieten ze achterwege en stapten door. Aan Inspiration point begonnen we aan onze hike. Deze was best leuk! Het was vrij rustig in het park en er zijn vrij weinig railings dus mooi zicht! We gingen ook even de Canyon binnen (hier was het lekker koel!) en konden zo de rotsen van dichtbij bekijken! De hike naar boven is echter moeilijk! Dit omdat je op paar km in de hoogte zit en dus weinig zuurstof in de lucht aanwezig os. Aan toekomstige reizigers: als je naar beneden gaat, neem je tijd of train op voorhand!

Eens boven besloten we om te eten met een view (geen my view is better than yours gezever) en kwamen we twee Hollanders tegen met hetzelfde idee. Twee fijne dames, ze doen bijna volledig onze tour maar dan omgekeerd dus we wisselden tips uit! Al gauw was het een half uurtje later en besloten we nog verder te wandelen (foto's). Hier kwamen we een Belg tegen die ook op onze vlucht zat (small world folks!), ook kleine babbel meegedaan.

Het park kan je ook bezoeken met paarden. Dit hebben we vanzelfsprekend niet gedaan. Maar een geluk ook, we zagen ze passeren en merkten dat de ezels/paarden absoluut geen schrik hadden van de rand!

Aangezien we niet moesten rijden hadden we met ene halve dag genoeg om het park te zien! We besloten dan maar om te zwemmen in het hotel en te chillen in de hot tub! We sloten de avond af met wat Amerikaanse tv. Ps: ooit een Amerikaanse reclame gezien van geneesmiddelen? Echt lachwekkend, ze zijn verplicht om alle side effects te vermelden wat resulteert in een rap stukje op het einde van elke reclame :p!

Morgen bezoeken we Antelope! Een hidden gem! Je zal het wel zien waarom op de foto's. Ook horsehoe bend gaan we ook bezichtingen!

Tschuuuuud!

Temperatuuur: 24 graden

Kilometers: zerooooo

Melkflessen: het was met een lange broek vandaag omdat het zo koud was gisterenB morgen doen we beter onze best!