Bye bye bye

23 september 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Good morning readers!
Vandaag is onze laatste blog! Morgen hebben we nog een hele dag maar s avonds vliegen we terug naar België! Vandaag verkenden we Miami!
We hadden gisteren op restaurant een plan uitgestippeld met "the must sees": miami beach en bayside market place. Rijden is zoals eerder gezegd een pure pure hel. Je kan je niet voorstellen welke soort snelweg constructies ze hier hebben. Miami is niet voor niets de 7e slechtste plaats in de usa om te rijden. Ik ben nu niet zo een ervaren chauffeur die moeiteloos kan racen op 3-5 banen en gemakkelijk een afslag kan halen. Zoals eerder gezegd staat hoffelijk rijden niet in het woordenboek van de lokale chauffeurs. We opteerden dus voor gewone roads (lees: snelwegen zoals bij ons).
Dit was wel doenbaar en geraakten we vrij vlot bij het strand. Het was hier bakken!! Opnieuw 32-33 graden met weinig wolkjes! Ocean drive (dé straat die iedereen kent vanuit de filmpjes!) was super nice! Wel weer met duizend pubs en eethuisjes. Niet ons ding m.a.w. Het is hier ook heel "m'a- tu-vu'" cultuur. Echt vervelend. Je kan hier ook een fiets huren om rond te rijden maar daar had Lara geen zin in.
Anyways. Het strand was tof en had afhankelijk van de straat verschillende thema's: de Amerikaanse côté, lgbt stuk, Russisch stuk enzo. Tof!
We reden verder door naar de markt! Dit werd sterk aanbevolen maar was voor ons niets nieuws. Het was een tof marktje aan het water. Er werd overal muziek live gespeeld en ook danspartij was hier niet ongewoon! We genoten hier van de sfeer en kochten wat toeristische spullen. We reden in de buurt van Little Havana/Haïti. Het is een beetje een povere buurt dus niet doen als je je niet velig voelt. Hier voelde het wel typisch Cubaans aan, leuk! Omdat de spits zo vreselijk is keerden we richting hotel om nog wat te chillen aan het zwembad.
De avond sloten we af met een lekkere maaltijd en wat cocktails! Morgen hebben we nog een volledige dag ('s avonds vlucht. We gaan onze dag vullen met iets actief: tranpoline springen en een ninja park doen! Zalig :))
We hopen dat onze blog een beetje interessant was. We vonden het leuk om op deze manier ons verhaal te vertellen en ook zo heel wat moeite uit te sparen voor later. Want vertel eens in godsnaam wat je in een maand vakantie doet! We hopen dat toekomstige reizigers iets hadden aan onze verhalen. We zijn al paar keer in de usa geweest en hielden het aantal tips in deze blogs beperkt omdat het saai leest. Dus wie zou vertrekken en die info nodig heeft, stuur ons gewoon en we gaan pintje drinken om alles te overlopen!
Bedankt! En see you later alligators!

1. Sylvie:
    25 september 2017
    het was een unieke ervaring om jullie reis op deze manier een beetje mee te mogen maken en ik zal de dagelijkse blog gaan missen want het was een echt ochtendritueel geworden. En als ik ooit zo'n trip zou maken dan neem ik jullie gewoon mee als super ervaren gidsen :-)
  2. Lara:
    25 september 2017
    Hey Sylvie! Leuk om het te horen! 😉 We vonden het zelf ook leuk om te schrijven en ook handig om alles te onthouden! 😉