Fight against the tide!

21 september 2017 - Fort Pierce, Florida, Verenigde Staten

Howdie yall!

Vandaag was Fort Pierce aan de beurt! Een noodzakelijke tussenstop voor Miami! We bezochten hier een manatee center. Het enige centrum ter wereld voor die speciale zeekoeien! We werden hier rondgeleid door een vrij oude dame. Ze liet ons allemaal speciale vissen en ander zeegedierte zien! Het tofste hier was het "voel aquarium". Hier lagen er allerlei krabben in schelpen, zeesterren en zee egels die we mochten voelen. Best tof om te doen! Maar hier waren we niet echt voor gekomen! We wouden die zeekoe zien chillen in het water! Dus stapten we naar de dijk. We gaapten naar het water maar zagen niet meteen een zeekoe. Wel duust springende vissen! Dat was wel grappig. Lara sprak iemand van het center aan en die liet ons weten dat we vandaag waarschijnlijk niet het geluk zouden hebben omdat het water troebel was! De zee was nogal hevig vandaag. Ik neem aan dat die orkanen hier iets mee te maken hebben. Oh ja! Er komt nog eentje aan. Alsof Irma en Jose nog niet voldoende was, stevent Maria op Florida af!

Anyways.. de man wist ons te vertellen over een andere plek waar de Manatees graag dobberen. We pakten de car en reden die richting uit. Onderweg kwamen we kayak verhuur bordjes tegen. We besloten om onze armspieren aan het werk te zetten wn huurden een duo bootje voor een uurtje! Met weinig boe of ba werden we op de rivier geduwd en hup weg waren we... nogal vrij letterlijk. De stroom was zooo sterk dat we super snel afdreven.

Best gezellig peddelen tot we door hadden dat we terug moesten. Ik (Evelynn) heb zero armspieren en zag de bui al hangen.. this is not going to be a pleasant ride. Al gauw begon ik te flippen omdat we steeds verder en verder afdreven. Gelukkig kon Lara haar "pipes" ons wel nog tegen de stroom naar voor krijgen! Met de nodige rustpauzes geraakten we toch terug naar de kade! Oef! Benieuwd of we morgen stijve armen zullen hebben!

Eens we dat gedaan hadden reden we verder naar het State Park, wat eigenlijk een strand is. Bruin zand deze keer maar zalig, rustig en proper :)! In België zouden ze beter ook een stuk strand een "park" maken en alle commerciële boel bannen! We deden een kleine wandeling en zochten naar prachtige schelpen!

Tenslotte keerden we terug naar het centrum aangezien we de andere spot niet vonden. We keken nog even rond maar het moch niet baten! Geen Manatee in het water maar wel een zeer speciale op het land ;) (zie foto's). Wist je trouwens dat Manatees gerelateerd zijn aaan... olifanten!? We vonden het ook maar vreemd :p!
Morgen Miamiiii. Tijd om Horatio trots te maken *doet op een dramatisch manier zonnebril uit!* (csi miami-AAAWWWWWWW)!

Ps: ze hebben hier mega veel Christelijke radio's!
Melkflessen: Lara is opnieuw lichtjes verbrand xD!
Temperatuur: 32!!
Kilometers: 200 tal!