Gatooooors!

16 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

hallooo!

Vandaag was het gator day! Heel vroeg stonden we op om op de bus te stappen richting de swaaamps! Wie zich niet goed kan inbeelden: Lara zegt naar de Princess and the frog te kijken! We kozen voor de grote, familie boot ipv zo een airboot dat je kent vanuit de filmpjes. Maar goed ook, laatstgenoemde zien er mss cool uit maar veroorzaken je gegarandeerd hoofdpijn! Wat een hels lawaai!

Al gauw kwamen we massas aligators tegen! Ze lokten ze met het slaan van een rubber duck tegen het wateropvlak (om een vis na te doen) aangezien aligators tot 2 mijl ver kunnen horen!! Ze kunnen echter niet ruiken of zien volgens de gids! Bye bye blood in the water fabeltjes!  Dit zijn waters waarin we alvast niet willen zwemmen. Eens ze in ons zichtveld waren lokte onze guide ze met... marshmallows. Only gators know why! De beweging op het water (opzwellen?), de textuur als ze bijten? We have no clue! We werden uitgenodigd om zelf de gators te voederen/plagen. Ik (Evelynn) ging de uitdaging aan. Ik was braaf en liet hem niet te veel moeite doen om mijn marshmallow on the stick te bijten!

De natuur was prachtig! Zeker een aanrader! Zie foto's! Ze hebben hier ook grappige en grote vissen die jumpen uit het water! Ook van die mooie bomen met mos in overvloed! Op een gegeven punt zette onze gids de boot aan land. Hij had onze hulp nodig zij ie.. om een baby alligator te vangen. Ik en Lara waren verbaasd! Gaat die kerel nu echt zijn arm laten afbijten?! Op dit punt kwamen ook 6 aligators aan gezwommen!! Joining the gator party! Gechoqueerd keken we toe hoe hij marshmallows gooide om er een paar weg te houden terwijl hij aan een toerist vroeg om met de stok op en neer te bewegen om zo de alligator te laten springen. Hij liet de tourist wat trainen terwijl hij een aligator uit koos. Een baby aligator koos hij. Die kom hij nog uit het water dragen!!

Vol spanning keken we toe, en hielden we onze adem in toen hij aftelde. On 3, you pull the rubber duck out the water! 1...2...3. NOW NOW PULL!!! PULL! MARSHMALLOW!!

De tourist deed wat hem gevraagd werd.. en de gids.. riep: "did you see it! Did you see him jump?!" Ik was aan het filmen En keek naar Lara: "jij iets gezien?". "Nope?"
Verbaasd keken we naar de gids. Had die toch een baby aligator vast.. meneer is blijkbaar ook een goeie acteur. Had die toch een baby in een kooi op de boot..
We werden uitgenodigd om de baby "T-Bone" vast te houden! Ik ging erop in! Zie foto! Lara voelde er zich niet comfortabel bij, zeker na de lachwekkende commentaar van de gids op Lara: "T-bone voelt zich niet comfortabel." Verbaasd keken we naar elkaar. Wat hebben we nu weer gedaan. Droeg Lara toch een lederen handtas xD!

Een heerlijke tour dus! Niet goedkoop maar het zeker en vast waard! Terug in het stad gingen we gaan eten in de typische dinner! Hier kwamen we de Amerikaanse versie van mijn neef Gaël tegen! (@Familie: echt waar! Zijn manier van doen, zijn uiterlijk! Heel hetzelfde! Lekker mooie tip gegeven als gevolg. Hij deed het ook gewoon goed!).

Verder nog naar straat optredens geluisterd, winkeltjes, park en markt gedaan! Waaronder een wicca winkel. Tof om eens binnen te gaan. Love potions, spell books, ingrediënten voor potions waren er allemaal te vinden! We stappen hier trouwens heeel veel! Gisteren 16km, vandaag 8km! Alles is hier ook zo dicht! De avond sloten we af met een drankje in cuba stijl! I love it here! Alleen de typische overpoort (lees: kots geur) mag wel iets aan gedaan worden! De stad is btw zeer open minded: alcohol op straat, super veel muziek en gedans/art op straat, pride flags overal, ea..

Morgen car ophalen en dan op naar Pensacola voor het strand en shopping!
De orkaan Irma heeft heel wat van onze volgende stops en plannen.. wel ja verwoest :/. Hierdoor moeten we ons aanpassen aan het bezoeken van gebieden die weer veilig en toegankelijk zijn. Onze agenda is hierdoor jammer genoeg wat magerder geworden qua planning. We laten hierdoor niet doen en maken het beste ervan!

Kilometers: wel zerooo maar wel 8km wandelen als dat telt?
Melkflessen: beetje zelfde als gisteren! Ik zou wel durven te spreken van lichtbruine melkflessen?!
Temperatuurstand: so hooot again!! 31 graden!

See ya later! Alligator!

1. Lara:
    17 september 2017
    P.s. Stand van muggenbeten: jeuken!!!!!