Nola! (New Orleans)

15 september 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Good morniing!

Vandaag stond New Orleans voor de boeg! We wisten niet goed wat te doen buiten de straatjes te bezoeken, genieten van Jazz en de swamp! Dus spraken we de concierge aan! Die was enorm enthousiast en gaf ons eigenlijk een volledige guide van Nola! Met een volledige bekladde kaart en heel wat info vertrokken we de stad in, op zoek naar ontbijt!

We aten de typische en wereldbekende 'beignets' of eigenlijk de Franse versie van donuts! We vonden ze niet al te speciaal maar kunnen begrijpen waarom ze zo populair zijn! Al meteen werden we bedolven door live jazz bandjes!Na een lekker vettig ontbijt trokken we richting Freshmen street(Jazz street). Al gauw viel ons op dat het nooit te vroeg was om alcohol te drinken. Bloody Mary of pintjes drinken om 10u s ochtends is blijkbaar de standard. Deze jazz straat was nog niet echt wakker dus gingen we naar de fleamarket.

We probeerde  er verse aarsbei limonade (lekkeeerrrr!) en ontdekten vreemde stalletjes: alligator on a stick?! Onze maag keerde al bij de geur! Verder heel veel vis te spotten! De straten van Nola zijn prachtig! Ik had echt niet het gevoel dat ik in Usa zat maar eerder in Cuba ofzo. Dit komt doordat een deel van de stad Frans is.

Wie denkt dat Las Vegas dé feeststad in usa is, heeft het goed mis in mijn ogen. Je mag hier met alcohol op straat lopen en dat zie je constant 24/7. En de bars zitten al goed vol tegen de middag! Bourbon street (de straat) is helaas open gegooid door werken (alweer pech!!) maar gelukkig zijn de andere straten ook prachtig! We zagen ten slotte ook zo een typische stoomboot van vroeger (Lucky Luke).

Morgen gaan we naar de Swamps! Hopelijk geen nieuwe muggenbeten want we hebben allebei serieuze allergische reacties op de beten :(. Zalfjes genoeg gelukkig!

Ps: exit heeft contact met ons opgenomen: Key West gaat niet door. We bekijken nu wat de alternatieven zijn :(.

Melkflessen (benen): Lara opnieuw verbrand! Evelynn bruint door

Temperatuur: het is hier zo heet,jo! 30 graden en drukkend

Kilometers: zeroooo, even geen auto!