A slippery & rocky hike

6 september 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Hi hi hi

Zion canyon stond op het programma vandaag! Een park dat onterecht overgeslaan wordt! We begonnen er in de "Virgin Narrows" (zie fotos), een lichte hike waarbij we een deel door het water moesten. Americans hebben echt een fetish voor wandelstokken en je zo sportief mogelijk kleden. Echt opvallend! Best lachwekkend om hen te keer zien gaan op vlakke, betonnen paden.. het was een avontuurlijke walk in de rivier op onze blote voeten. Hierbij sloegen we ook kort aan de praat met een Amerikaan die jaren lang in Nederland had gewoond, hij kon goed Nederlands! Daar ging onze mogelijkheid om ongerept onze mening over alles en iedereen te geven!

In het park bezochten we ook de weeping wall (foto). Zoals de naam doet vermoeden, wenen de muren hier. Het water loopt van de top naar beneden waardoor we lekker een natuurlijke shower konden nemen, lekker verfrissend! Ondanks we in de woestijn waren, is het water zeer koud (ergens logisch: het komt van de top!). Ook hier kwamen we de toffe Amerikaan nogmaals tegen! Lara dreigde met een "derde keer en je trakteert" wat in de smaak viel. Helaas kwamen we het koppeltje niet opnieuw tegen!

We zijn nu in Bryce; het is hier opvallend koud (maar 16 graden! en vochtig!) We hebben hele dag onze best gedaan om onze schoenen droog te houden, dan loopt Lara toch wel vlak in een diepe plas xD! #just Lara things. Hier werden de eerste Belgen gespot, we are not alone!

Morgen maken we ons klaar voor Bryce canyon

Bye bye bye!

1. Sylvie:
    7 september 2017
    het is zo leuk om jullie reis op deze manier een stukje mee te maken!
  2. Lara:
    7 september 2017