Welcome to Miami

22 september 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Hey hey!
Vandaag was de lang verwachte Miami aan de beurt! We hadden al zin in de prachtige stranden en buurten te bezoeken maar al op de heenweg leek dat dit niet voor vandaag zou zijn!
We kwamen namelijk terecht in een freaking wolkbreuk! Wat lastig rijden seg! We zagen niets! Helemaal niets voor ons! Gelukkig was het na een tiental minuutjes over! Ook in de stad bleef het hard onweren :(. We besloten al gauw om de stranden voor morgen te laten. In de stortbui ging het toch niet bezoeken waard zijn en de regen maakt het rijden nog moeilijker. Ik ben misschien niet veel gewoon maar ik zweer het je. Hier rijden is een absolute hell. Een hell hole. Ze tuuten constant (niet altijd op mij), laten je niet voorbij als je pinkt, snijden je af enzo. Ik haat het om te rijden hier!!
We besloten om dan een activiteit binnen te doen. Shoppen dan maar.. De wegen zijn niet gemaakt op regenval. Overal waren er kleine pools. Op den duur wist ik niet meer of ik met een hovercraft of auto aan het rijden was. Ik gleed over het water, scary! we vonden allebei wat spulletjes. Kochten wat snoepgoed om onze mood wat op te fleuren en besloten om een facial verzorging te doen. Lara had een toffe madame die voortdurend babbelde. Ze kende ook België en was er geweest. Ja het land waar ze ketchup leerde kennen??? Dat klinkt typisch Belgisch xD!
Ik had een Spaanse die amper Engels kon. Dat is trouwens ook iets opmerkelijk. Ze spreken je hier aan in het Spaans!! Niet in het engels, overal spreken ze hier Spaans. Google kon ons vertellen dat de meerderheid van Miami Spaans spreekt en dat die taal de officiële taal Engels overtreft! Vreemd!
Alleszins. Heel gefrustreerd en gestresseerd besloten we het a day te callen. Er is een bar in de buurt dus we besloten dat een night out ons zou ontstressen. We deelden een pitcher magarita en aten wat junk food! Het programma voor morgen werd goed gepland! Het zou ook wat regenen maar minder dan vandaag. Mother nature is ons aan het voorbereiden voor België I guess?
Slaap lekker!
Kilometers: 200 tal, we moeten niet meer ver rijden nu
Melkflessen: hetzelfdeeee! Het is hier kut weer!
Morgen laatste volledige dag :(