Yer a wizard 'erry

20 september 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Halloooo!
Vandaag was het pretpark dag! Orlando is hier voor bekend! Disney land, waterparken en nog veel andere zijn hier te vinden!

We bezochten Universal Studios, een park die omgetoverd is tot allerlei wereldjes (bv: simpsons town, New York, Harry potter, etc.). In zo'n park is heel veel te doen: shows, roller coasters en nog veel andere attracties! Evelynn is niet te vinden voor snelle ritjes dus hielden we het nogal beperkt qua roller coasters! We gingen op de E.T. Fietstocht en dat vond ze best ok! Het was stiekem een typische baan voor kindjes. Zelfs een man van 103 jaar vond het best ok, kon de stewardess ons vertellen!

Verder nog bekeken we heel wat shows. De animal stunt show, wat zeer grappig en hectisch was! De dieren luisteren niet xD! De horror make up show en een Terminator show! Vooral de eerste twee waren zeer tof om te doen. De laatstgenoemde was eigenlijk maar vreemd en meer een soort 3d cinema!

Deze universal was zeer tof om te doen! Ze zijn hier echt halloween freak en bezig met het prk om te bouwen. We hebben al klein deeltje gezien en dat ziet er ook fantastisch uit. In de winkels trouwens, ligt het al vol met halloween gadgets en snoep! De steden (new york en sf) zijn goed nagemaakt  en zijn super sfeervol (ymca mannen spelen hier op emmers en railings drum) maar de echte trekker van het park is: HARRY POTTER WORLD :)!

In het park is Diagon Alley volledig nagemaakt! Je stapt net zoals Hagrid voorbij de bakstenen muur en BAM! Daar is de straat voor je, met alle winkels die je in de film kan zien. Het leek echt alsof je in een echte straat liep! Levensecht! De winkel van de Weasley brothers, de wandwinkel, dat café waar ze drinken, de bank, de donkere steeg etc.. alles was nagemaakt! En het was ook zo groot! Meerdere straten met overal animatie en acteurs. Voor de harry potter fan is dit absoluut een must!
Op straat liep het vol met toeristne die met hun aangekochte wand zwaaiden! Ja hoor, ook wij gingen een paar toverstokken uitproberen :p! Indien je die kocht kon je in het stadje allemaal zaken manipuleren. Vooral de LeviosA spell was een populaire! Een kraantje water laten spuwen, een pluim laten zweven, ea. Het kon allemaal! Puik werk van de bedenker vind ik. Ten slotte probeerden we een echte Butterbeer uit! Eerst dachten we dat het echt bier was (kwam getapt uit een vat!) maar dat is het niet! We kunnen het echt niet omschrijven. Het is frisdrank met een kraag vanilleschuim. Zeer zoet en een vreemde smaakmengeling!

Al bij al een toffe dag :)! Hebben veel gelachen door de shows en dingen gezien. De mensen zijn hier wel héél erg lui! Heel veel mensen gezien die op een karretje rondrijden. De meeste van hen waren vrij breed gebouwd, misschien komt het daardoor?

Ps: het rijden hier valt super goed mee! Soms beter geregeld dan België. Niemand respecteert de snelheid waardoor je eigenlijk een gevaar bent als je dat wel doet. Ik zal  moeten opletten als ik terug in België ben!
Kilometers: weer zo'n 300 tal
Melkflessen/temperatuur: het is hier weer lekker zomers! 32graden, I like!
Morgen Fort Pierce: rare beesten die je hier alleen kan zien: Manatees??! Ofzoiets, lokale market zien en nog wat shoppen