Cowgirls and a bbq!

13 september 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

hooowdieee hoooo! *tips cowgirl hat*

Vandaag stond Tombstone op het programma! Debra vergezelde ons op de trip! Tombstone is de town waar de legendarische shoot off tussen Wyat Earp en Doc Holiday en andere baddies plaatsvond (kijkt er iemand naar Wynonna Earp?!?). Je kent het wel: met twee mannen beginnen ze rug aan rug,nemen ze elk 10-tal stappen om dan om te draaien en te schieten? Wel hier kent het zijn oorsprong!

Het stadje dat maar +/- 50miles van Mexico border ligt is eigenlijk een echte stad waarin mensen leven en deels een soort theme park is. Het dorp is volledig in cowboy/wild west stijl! Echt zaaaalig om te zien! Ik voelde me echt alsof ik eeuwen in de tijd terug ging! Recht uit een Lucky Luke strip (wat tevens niet bekend is daar blijkbaar)! Ik ontbrak nog een hat en guns!Debra kon ons over bepaalde gebouwen/zaken feitjes vertellen!

We hebben lekker pick nick gegeten en dan wat rondgelopen in de stad. Al snel zagen we een shooting range: ik dacht "YEEEHAAAW"!! Ik waagde hier mijn kans om met een echt geweer te schieten: .45 colt. Mooi wapen om eerste poging te doen. Ze waren blijkbaar wel gemodifieerd om geen weerslag te hebben. De kogels hadden blauwe verf om weer te geven waar je schot belandde. Maar de rest was a real gun. Het rook zelfs funny! Ik mikte op het hart en raakte het eigenlijk super goed! Ik vertelde dat het mijn eerste keer schieten was en ze waren best onder de indruk. Guess I am a natural gunslinger ;).

We genoten van de scenery en een frisse cola in de saloon om wat af te koelen! Erna bezochten we een graveyard met anekdotes over wie er allemaal lag. We dachten hier de Doc of Earp te vinden maar niet gevonden! Deb's mom kon ons vertellen dat ze het eigenlijk overleefd hebben! Niet te min "toffe" begraafplaats.je wordt gelyncht voor niets!!

Erna was het Anerican BBQ TIME. Deb haar familie organiseerde speciaal voor ons een bbq! En man man man wat was dat lekker! Die Nathan kan er wat van! Iedereen wil een Nathan als kok! Ps: ze doen hier watermeloen op de grill,bijkt lekker te zijn! Ik was te vol om het te proeven! We hebben ook een vette uil gezien!

Ps: een cactus die 7meter hoog is, een struik met 100-tal pompelmoezen, limoenen en sinaasappels is vrij normaal. Wat ben ik jaloers!!

In de donker rijden is letterlijk in de donker rijden. Verlichte wegen? Dat bestaat hier niet!! Vrij lastig om hier door te rijden!

Kilometersstand: we zitten over 2000 mijl! Ik vond het echt een heerlijke auto! Zal ik missen!
Melkflessen: Lara begint lichtjes bruin te worden! Ik begin al mooi bruin te worden!

Morgen vliegen naar New Orleans! Tijd voor een ander soort klimaat/cultuur