Three shades of red but no shade in death valley

4 september 2017 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Hallo!

Vandaag stond Death Valley op de agenda, mijn (Evelynn) gevreesde stuk van de reis. Verhalen van ronddwalen, zonder benzine vallen, verhitte auto, ea. Hadden me niet echt warm gemaakt voor te rijden door de warmste plek op de wereldbol. Toch reden we er vlotjes door en zagen er opnieuw prachtige landstukken.

We zagen o.a. Ineens gouden duinen midden in de bergen opduiken. Zo typische die je in Frankrijk tegenkomt.Hoe deze daar gekomen zijn is ons onbekend. Verder zagen we Devil's golf course, een vreemde rotsformatie (zie foto) om dan te eindigen in het dieptste punt Bathwater Basin of beter gekend als de zoutvlakte (zie fotos)

. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo'n 48!!!!!! Graden. De ranger had ons aangeraden om met water zo een 5 à 10' te stappen én het water effectief op te drinken (wel duuuh...). Na 5' stappen vonden we dat het zicht mooier zou zijn verder op en bleven we dus stappen. 5' werden er 10' en 10' werden er uiteindelijk 20. Oops..

Ons flesje geraakte snel op en zonder we het wisten hadden we een ferme wandeling gedaan. End result? 2 rode koppen en lege flesjes water xD! Maar het was het waard! Voor wie naar dit zou gaan en niet goed tegen warmte kan: hou je aan die 5-10 minuten enkel!

Na het park was het tijd om naar Mesquite te rijden! Hierbij moesten we langs Las Vegas rijden! Ik probeerde Lara te overtuigen om nog eens Vegas kort te zien maar het mocht niet baten :p. We kwamen zo dicht erbij dat we de snelweg dwars door Vegas moesten nemen en de gebouwen op de strip konden zien. 6 vakken in totaal. Ik denk dat ik nu wel alles van wegen aankan xD

Morgen bezoeken we iets kort maar gaan we vooral chillen! Bingo spelen in het casino en zwemmen!

Temperatuurstand: 40-48!! Graden

Melkflessen (bruin velletje): lara is een beetje verbrand! Maar onze benen zijn nog altijd bleek! Wordt aan gewerkt