A whole lot of "bear" old trees

3 september 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Booom boom booom! Niet in onze room maar op de parking lot. Omstreeks zes uur werden we wakker geschrikt door een goor lawaai. Alsof iemand zijn frrustratie aan het uitwerken was op iets. Lara vroeg wat het was waarop ik meteen dachte aan vandalisme. Lara sprong uit haar bed en keek uit het raam. Al gauw zag ze iemand ("zag" want ze had haar bril niet op, blinde mol) te keer gaan op een autoruit. Ik belde intussen de front desk terwijl Lara haar best deed om de dief weg te jagen! De fromt desk reageerde lekker en rustig "oh i will take a look.". Lara moet blijkbaar angstaanjagend geweest zijn want de dief liep heel snel weg. Met veel schrik gingen we onze auto checken, gelukkig zaten we niet bij de drie slachtoffers. Alle 3 dikke bakken met gerief op de achterbank hadden het zitten. Lara getuigde nog even vlug bij de politie. Dus grote tip voor toekomstige reizigers: laat absoluut niets liggen!!

Verder slapen was geen optie dus profiteerden we van de extra tijd om naar Sequioa park te rijden. Alweer duizenden haarspelden en bochten. Als dit zich verder door zet zal ik carrière als circuit racer moeten overwegen. Kent er iemand die oude race spelletjes die zich in Frankrijk afspelen? Ja zulke banen hele tijd!

Het park was fantastisch! De grootste boom ter wereld gezien en dan heel veel andere gigantische bomen. Ook rotsen hebben we beklommen en gaven ons een panorama overview die ons deed denken aan de twilight movies! Zeker een aanrader (zie foto's). Overal hingen er waarschuwingen voor de beren! Deze zouden in auto's inbreken wanneer ze eten zouden ruiken! Maar geen enekele beer gezien! Wel bere grote bomen!  We hebben trouwens Californian rain gehad en een "onweer". (Lees: een klein buitje in Belgische termen).

Momenteel zitten we in Ridgecrest, de weg hiernaar was buitengewoon. Baantjes in de middle of nowhere, van die ballen die draaien (tumbleweeds?) en olievelden (zie foto). Morgen is het death valley! En dan rijden naar Mesquite om te rusten :)!!

P.s. Exit reizen heeft alweer een handicapte kamer voor ons geboekt! #why? #veelruimte

Kilometersstand: 480km

Temperatuur: 24graden-40graden

Melkflessen: nog altijd wit! Die bomen houden alles tegen!